Nowe wywiady ze mną

Wywiad dla Matras


Czym dla Pani jest teraz pisanie? Pracą, przygodą, drogą...?

Moim światem równoległym, częścią mojego życia. Dobrowolnym zniewoleniem, jednak w dalszym ciągu też przyjemnością (dla jej zachowania unikam zobowiązań terminowych). Jest także nadal wyzwaniem, może nawet większym niż przy debiucie, gdyż mam świadomość oczekiwań łączonych z lekturą mojego autorstwa. Za moim pisaniem nie kryje się jakieś szczególne posłannictwo, chociaż próbuję subtelnie pobudzić do refleksji nad tematami wokół moich historii. Nierzadko - natury moralnej.


Rozpoczyna Pani nową książkę. Co Pani czuje - ekscytację, stres, radość?

Towarzyszy mi podniecenie bliskie temu, gdy udawalibyśmy się w podróż w nieznane. Nie wiem jeszcze, dokąd mnie poprowadzi, kogo spotkam w jej trakcie, jakie widoki otworzą się przede mną? Czy podołam temu wyzwaniu, a może nie umiem już pisać (im dłuższa przerwa w twórczości, tym większa niepewność)? Zdaję sobie sprawę, że to nie będzie parodniowa wycieczka, a długa wyprawa pełna wyrzeczeń, jednak przeważa rozradowanie oraz ciekawość. Ruszam więc ochoczo w drogę, słowo za słowem, zdanie za zdaniem…


cały wywiad ze strony Matras: tutaj


* * * * *



I jeszcze jeden wywiad - "Poznaj mnie lepiej".

Udzieliłam go ostatnio na blogu literackim:



Pytania są bardzo różnorodne, a ciekawostką jest, iż zadawało je więcej osób (całkiem sporo).




Serdecznie zapraszam!